MENU
Dworzec na węzłowej stacji Mirsk od strony peronów. Lata 20. Wyd. Fotografische Kunstwerkstätten, Kunst- u. Kopler-Anstalt Alfred Hermann, Görlitz., nr 337

Dodał: moose (administrator)° - Data: 2019-03-17 20:16:06 - Odsłon: 475
Rok 1925


Dawna stacja węzłowa (350 m npm.) w km 8,762 państwowej linii z Gryfowa do Jindřichovic pod Smrkiem (odcinek z Mirska do Jindřichovic pod Smrkiem otwarty w 1904 roku, nieobsługiwany od 1945 roku i zlikwidowany fizycznie w 1992 roku). Jednocześnie stacja początkowa prywatnej Kolei Izerskiej do Świeradowa Zdroju. Linię państwową z Gryfowa do Mirska otwarto 1.11.1884 r. Prywatną kolejkę otwarto 31.10.1909 roku i przedłużono 25.06.1910 roku do Świeradowa Nadleśnictwa (10,829 km). Przed wojną na stacji było 7 torów plus bocznica do magazynu i mała, dwustanowiskowa lokomotywownia Kolei Izerskiej. W 1939 roku stację opuszczało aż 11 par pociągów na dobę w kierunku Świeradowa i granicy z Czechosłowacją. W 1963 roku 5 par na dobę, dodatkowo 1 para w dni wolne. W 1986 roku 4 pary z Gryfowa do Świeradowa. Ostatni pociąg ze Świeradowa do Gryfowa odprawiono w godzinach wieczornych 11.02.1996 roku. (moose)

  • /foto/6330/6330934m.jpg
    1895 - 1897
  • /foto/227/227741m.jpg
    1901
  • /foto/116/116132m.jpg
    1904 - 1914
  • /foto/5844/5844435m.jpg
    1905
  • /foto/425/425791m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/6330/6330860m.jpg
    1935 - 1937
  • /foto/6486/6486754m.jpg
    1935 - 1937
  • /foto/47/47649m.jpg
    2005
  • /foto/431/431205m.jpg
    2011
  • /foto/443/443956m.jpg
    2012

www.ebay.de

Poprzednie: Pierzeja północna Strona Główna Następne: Krobica