MENU
Nieczynny od blisko 30 lat most kolejowy na Bobrze w Płakowicach jeszcze w 2009 roku utrzymywany był przez oddział drogowy, który istniał w Lwówku, choć od 1997 roku nie dało się tą linią nigdzie już dojechać. W związku z likwidacją obsady stacji w Lwówku Śl. nie ma już żadnej kontroli nad tym co się dzieje w okolicach, kto wie, czy te tory tam jeszcze leżą. Widok w stronę Lwówka.

Dodał: moose° - Data: 2020-11-04 19:11:04 - Odsłon: 613
29 maja 2010

Data: 2010:05:29 14:11:28   ISO: 100   Ogniskowa: 6.6 mm   Aparat: SONY DSC-H50   Przysłona: f/8   Ekspozycja: 10/800 s  


Pierwotnie most na Bobrze z 1895 roku składał się z czterech przęseł kratownicowych, parabolicznych, z jazdą dołem. Dwa przęsła nurtowe i dwa przęsła nad terenami zalewowymi Bobru. Obecnie konstrukcja mostu składa się z trzech przęseł, dwóch nurtowych i jednego mniejszego, zalewowego, nad polną drogą. Dwa główne przęsła to kratownice niepełne paraboliczne z jazdą dołem. Trzecie przęsło - blachownicowe. Tor na moście poprowadzony jest po łuku. Tory na moście są kompletne. Most został wysadzony w powietrze w nocy z 13 na 14 lutego 1945 r., odbudowany dopiero w 1955 - elementy konstrukcyjne wykonano w Hucie Kościuszko (Królewskiej) w Chorzowie. (moose)

  • /foto/8999/8999716m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/8999/8999557m.jpg
    2010
  • /foto/9662/9662223m.jpg
    2021

moose°

Poprzednie: Most kolejowy (rz. Bóbr / Płakowice) Strona Główna Następne: Most kolejowy (rz. Bóbr / Płakowice)