MENU
Most kolejowy na Bobrze pomiędzy Lwówkiem Śląskim a Płakowicami miał przed wysadzeniem w 1945 r. cztery przęsła kratownicowe. Most odbudowano dopiero w 1955 r. Fragment pocztówki z aukcji sprzed kilku lat.

Dodał: moose° - Data: 2020-11-04 20:39:02 - Odsłon: 486
Lata 1900-1905


Pierwotnie most na Bobrze z 1895 roku składał się z czterech przęseł kratownicowych, parabolicznych, z jazdą dołem. Dwa przęsła nurtowe i dwa przęsła nad terenami zalewowymi Bobru. Obecnie konstrukcja mostu składa się z trzech przęseł, dwóch nurtowych i jednego mniejszego, zalewowego, nad polną drogą. Dwa główne przęsła to kratownice niepełne paraboliczne z jazdą dołem. Trzecie przęsło - blachownicowe. Tor na moście poprowadzony jest po łuku. Tory na moście są kompletne. Most został wysadzony w powietrze w nocy z 13 na 14 lutego 1945 r., odbudowany dopiero w 1955 - elementy konstrukcyjne wykonano w Hucie Kościuszko (Królewskiej) w Chorzowie. (moose)

  • /foto/8999/8999557m.jpg
    2010
  • /foto/8999/8999558m.jpg
    2010
  • /foto/9662/9662223m.jpg
    2021

Aukcje internetowe

Poprzednie: Most kolejowy (rz. Bóbr / Płakowice) Strona Główna Następne: Zamek Gryf